ما ایرانیان   2009-05-23 15:06:35

در دوسه روز گذشته در وبگردیهایم به نتیجه جالبی دست یافتم که البته قبل از من خیلی‌ها به آن واقف بودند. ولی برایم جالب بود بدلیل اینکه فرق بین خارج نشینان بی غم( نه همه) وداخلیهای ستم کشیده (باز هم نه همه )کاملن از نوشته‌هایشان پیداست. در این دور زدنها وتوقفات (بیجایی ) که دربعضی سایتها کردم دستگیرم شد که:
تمام ایرانیهایی که بیش از بیست سال است که از ایران خارج شده‌آند (همه تقریبن) همه یکصدا برای تحریم تبلیغ میکنند، مینویسند: (البته ما نظرمان را میگوییم و این تحریم نیست.)ولی تبلیغ برای تحریم خود تحریم‌انتخابات است.آنهایی که دیرتر از ایران رفته‌اند وبا جامعه بعد از انقلاب آشناترند، واقع‌بین‌تر هم هستند کسانی مثل مسعودبهنود، منیروروانی‌پور، ابراهیم‌نبوی، محسن مخملباف و اساتید دیگری که کاملن شناخته شده و از روشنفکران و هنرمندان کشورند و داخلیهای اهل قلم از جوان تا پیر, از خواننده پاپ تا دانشجو و استاد دانشگاه با تحریم وسپردن مملکت بدست
گروهی که خود را ناجی مردم ونماینده خدا روی زمین میدانند ابا دارند. وبرای انتخابات وکاندیداهای مورد نظرشان هر کدام به روش خود تبلیغ میکنند.جالب اینجاست که هر چه از واقعیات دورتری, تندروتر و خرابکارتری و هر چه به هسته حقیقت و موجودیت نزدیکتری با در نظر گرفتن امکانات از همین حداقل حق خودت استفاده میکنی. تحریم کنندگان هنوز باور ندارند که در این سه سال‌و‌اندی چه بر ملت گذشت وچه نصیب آن گروهی شد که بنام مردم وخدا از سرمایه ملی خرج عقده‌هایشان از سفر گرفته تا بذل‌وبخشش حاتم‌وارشان وبی‌تجربگی ونادانیشان شد.
اینجاست که باید کمی دست از سیاه‌نمایی کشیده بکوشیم همه چیز را سیاه‌وسفید نبینیم. کمی واقع‌بین باشیم، بی‌اعتنایی به آنچه درسیاست کشورمان میگذرد، چیزی را بهتر نمیکند. و کسی که حتا یک رای از وطن دریغ دارد حق اعتراض هم ندارد. با رای ندادن حتا یک نقطه نیز جابجا نمیشود.


آسیه  2009-05-23 16:02:20
ببخشید که بی ربط با ملب شما می نویسم.
خیلی ممنون از لطفتان به من.


reza  2009-05-24 05:58:29
مطلبتان واقعا درست است.خدا کند همه مردم اینطور فکر کنند و در این دوره انتخابات با شرکت فعال ،کشور را از خطری که پیش رو دارد ،نجات دهند.


سارا  2009-05-26 12:43:09
واقعا با نظرتون موافقم !! کاش همههمین نظر را داشتن!! :(


*pegi  2009-05-26 14:25:03
سلام عمه نوری عزیز :)
تبریک میگم
واقعاً حس تخیل قوی و قلم روان و دلنشینی دارید
از خوندن داستانتون واقعاً لذت بردم :)
خاطراتتون هم جداً جالبن
امیدوارم همیشه سلامت باشید
راستی من هم با شما موافقم
بنظر من هم تحریم و کنار نشستن چاره کار نیست
فقط فرار از مسؤلیته این کار


نوری  2009-05-26 15:07:46
پگی جان تو دختر کدام برادرمی؟


مهدی کفاش  2009-05-26 22:19:51
دوست نویافته ام سرکار نوری شهری
سلام
از این که به وبلاگم سرزدید و طنزهای من را تحمل کردید از شما ممنونم. برای من سعادتی است آشنایی با شما و سایت و داستانها و نوشته های زیبایتان.
من هم با شما راجع به این که نباید بی تفاوت بود موافقم و البته خرده نظرهایی هم دارم که فکر نمی کنم این فضا جایی برای طرحش باشد.

شادزی


طاها  2009-05-27 10:48:58
این قضیه جنها خیلی جالب بود! مجبور شدم برای اینکه وجه تسمیه سایت رو بفهمم مراجعه کنم به پستهای قدیمی تر. و یک پیشنهاد: این داستان جنها رو بهتر نیست در یک کتگوری جدا از بقیه نوشته ها قرار بدید؟
با اینکه از بچگی از جن می ترسیدم ولی از داستانش خوشم اومد!
موفق باشدید. راستی برام جالب بود که بدونم وب منو از کجا دیدید؟


نوری  2009-05-27 11:07:58
طاها جان من هر روز دو ساعت وبگردی میکنم و از توی وبهایی که همیشه میخوانم در قسمت نظرات دیگران به وبهای دیگر سر میزنم. ولی چون هنوز سایتم کامل نیست متاسفانه نمیتوانم شما‌ها را که برایم کامنت میگذارید دوباره پیداکنم.
همینطور این آقای مهدی کفاش که دیروز هر چه گشتم پیدایش نکردم. از پستخانه برایم آدرستان را بگذارید که باز هم سری بهتان بزنم. در مورد داستان جنها وکلا سروسامان دادن به آرشیو وهمینطور مشخص شدن سایت و ایمیل آدرس مراجعه کنندگان در همین روزهای آتی حتمن اقدام میکنم. از لطفت هم ممنونم. نوری


ارغوان  2009-05-27 15:29:37
نمی دونم چی بگم والا ... با انتخاب هیچکدومشون شرایط ایران تغییر قابل توجهی نخواهد داشت . آخه انتخاب هر کدوم از اینها انتخاب بین بد و بدتره .آخه اگه کسی صددرصد مردمی باشه که صلاحیتش تایید نمیشه ...!!

به هر حال از لطف بی اندازه ی شما سپاسگزارم !


navid  2009-05-28 11:08:10
شرایط کنونی دو راه داریم ادامه این وضع وادامه چهار ساله کنونی که همه میدانند به قهقرا است ویا بهبود وضع کنونی که با انتخاب میر حسین موسوی هست


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات